Vaccinationer

Vi rekommenderar alla att regelbundet vaccinera sina djur då detta är ett sätt att skydda dem mot allvarliga och smittsamma sjukdomar. Hos oss kan ni få hjälp att vaccinera hundar, katter, kaniner, hästar och illrar.

Hund

Vi vaccinerar hundar mot valpsjuka, hepatit och parvo (trippelvaccination) liksom mot kennelhosta (parainfluensa). Grundvaccination vid 8 veckor, 12 veckor och vid ett års ålder. Därefter var tredje år. Vaccination mot kennelhosta (parainfluensa) rekommenderas vid höjd smittorisk. Vaccination ges vid 7-8 veckor, vid 12 veckor, vid 1 års ålder samt därefter årligen.

Katt

Har du en katt kan du få den vaccinerad mot kattpest och kattsnuva. Rekommendation att ge vid 9 veckors ålder, vid 12 veckor, vid 1 års ålder samt därefter varje år.

Häst, Kanin, Iller

Till hästar, kaniner och illrar har vi både levande och avdödat vaccin ring gärna till kliniken innan ert besök för att fastställa att vaccinet finns inne.

Utöver detta erbjuder vi också vaccination mot rabies och leptospiros om du skall resa utomlands med ditt djur. För regler gällande införsel av djur till andra länder och återinförsel/import till Sverige hänvisar vi till Jordbruksverket, telefon 036 15 50 00 hemsida: www.sjv.se.

Gäller ditt besök hos oss endast ditt djurs årliga vaccination behöver du inte beställa tid utan kan komma när det passar dig under våra öppettider. För vaccination mot rabies och leptospiros krävs bokad tid.

Såhär fungerar ett besök hos oss

Din första kontakt är med oss i receptionen

Mer om receptionen

I behandlingsrummet förbereds ditt djur

Mer om behandlingar

Sedan slussas ditt djur in till rätt operationssal

Mer om operationer

Efter besöket kan vi göra en direktreglering med ditt försäkringsbolag

Mer om betalningen

Våra tre senaste nyheter

Nu bloggar vi också! Spana in vårt senaste inlägg här ››

Nyhetsarkiv

Missa inte fonden “min bästa vän” som syftar till att hjälpa djur med behov av akut vård.

Bankgiro: 708-5939Handelsbanken, kontonummer: 6160-475926528